Mooie opening 150 jaar Stedelijke Harmonie

In een goedgevulde Grote Kerk opende de SHD afgelopen zondag haar jubileumjaar met een concert met werken van toen en nu. Afgewisseld met persoonlijke anekdotes van verschillende leden, werden een 10-tal mooie werken gespeeld. Het oudste stuk wat werd gespeeld was de Fryske Grienmank, een potpourri van Friese liedjes dat is samengesteld door A.J. Wolters, die dirigent van de vereniging was van 1875 tot 1916. Verder kwamen het Dockumer Lokaaltsje voorbij, de groep fluiten mocht naar voren komen in Funny Flutes en de klarinetten in het nummer Clarinets to the Fore. Er waren mooie marsen te horen, en prachtige voordrachtswerken waarin alle kleuren van ons orkest goed uit de verf kwamen. Kortom een geslaagd concert met als intermezzo de huldiging van 3 dames die maar liefst 25 jaar muzikant zijn (zie het aparte stuk hierover op deze site). Meer foto’s van dit concert kunt u vinden bij media.

Foto: Boris Provily