Reünie en zomerconcert

Op zaterdag 8 juni heeft de Stedelijke Harmonie Dockum ter gelegenheid van haar 150 jarig jubileum een reünie voor oud-leden en dirigenten georganiseerd. Ruim 40 personen hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging en een 15-tal leden had het instrument meegenomen en speelde mee in het reünieorkest. ’s Middags was daar eerst een repetitie o.l.v. onze dirigent Jeanette Valkema, en na een goed uur repeteren zat het nummer Concerto d’Amore er goed in. De rest van de reünisten sloot toen ook aan en men kon met elkaar herinneringen ophalen. Ook werd er een fotopresentatie getoond met foto’s uit heden en verleden. Na een zeer goed verzorgde maaltijd door Jan Cooks 4 You, kwam het orkest, wat vandaag voor het eerst haar nieuwe uniforme kleding droeg, op de foto. Daarna werd er ook nog een mooie foto van alle leden en de reünisten gemaakt, waarna het zomerconcert kon beginnen. Als eerste mocht het grote reünieorkest het hierboven genoemde werk uitvoeren en het klonk prachtig met zijn allen. Na een kort changement vervolgde de harmonie het concert. Er werd een gevarieerd programma gebracht met veel vlotte, herkenbare muziek. Bij enkele stukken refereerde onze dirigent aan haar voorgangers, waarvan er ook een aantal aanwezig waren op de reünie. We kijken terug op een zeer geslaagde dag en avond.

De Stedelijke Harmonie in actie tijdens het zomerconcert (foto: Boris Provily)
foto: Boris Provily