3 jubilerende leden bij de SHD

Op de jaarvergadering van 16 juni jl.stond als laatste punt voor de pauze het punt ‘jubilea’ op de agenda. Het bleek dat er maar liefst 3 leden 25 jaar bij de vereniging zijn.

Astrid van Capelle is begonnen op de klarinet omdat een vriendin dit instrument bespeelde en dit haar ook wel mooi leek. Een eerste grote concert met het A-orkest was de Weense Avond in 1999. Later is Astrid geswitcht naar de altsaxofoon, nog een keer terug naar de klarinet, en nu weer actief op de altsax. Momenteel is ze ook bestuurlijk actief, als penningmeester.

Kees van der Wal is begonnen op de waldhoorn, dit instrument bespeelde zijn moeder, die al langer lid was van het korps ook. Ook voor Kees was één van de eerste grote concerten met het A-orkest de Weense Avond. Bij het jeugdorkest bespeelde hij zo nu en dan de bes-bas, en toen door embouchure problemen het spelen op de hoorn lastig werd, pakte hij ook bij het A-orkest de bes-bas.

Femke van der Wal, de zus van Kees, koos de klarinet als haar instrument. Eerst de ‘gewone’ bes-klarinet, maar later kwam daar ook een basklarinet bij, zo nu en dan bij het korps en ook bij blaaskwintet 5 Beaufort. Femke is van alle markten thuis, ze heeft bij de klarinet op alle rijen haar partij meegeblazen, momenteel weer op de 2e partij, maar als het nodig is ook op de 1e.

Kortom, 3 trouwe leden waar de Stedelijke Harmonie trots op is! Wij feliciteren jullie van harte met dit jubileum en hopen dat jullie nog vele jaren actief blijven binnen de vereniging.

Astrid, Kees en Femke