Jubilarissen bij de Stedelijke Harmonie

Op 12 november werd de, door Corona telkens uitgestelde, jaarvergadering van de Stedelijke Harmonie gehouden. Dit was anders dan anders, namelijk via het programma Zoom kon iedereen thuis vanachter computer, telefoon of laptop de vergadering bijwonen. Naast de gebruikelijke punten zoals jaarverslag en financiën, hadden we ook twee jubilarissen in ons midden.

Feike Slager, lid geworden in 1995, dus nu 25 jaar lid van de vereniging. Kwam destijds op les bij Cor Hoekstra, die toen ook dirigent was van de Stedelijke Harmonie. Natuurlijk heeft hij Feike gestrikt en samen met Floris nam hij toen zijn plek in op de achterste rij, bij de trombones. Feike is een gewaardeerd lid, heeft een periode bestuurswerkzaamheden vervuld en schrijft al een aantal jaren onder pseudoniem bijdrages voor de Stedomaan. Omdat het nu natuurlijk niet mogelijk was om door een afgevaardigde van de bond te worden gehuldigd, werd Feike zijn vrouw Anja betrokken in het complot. Zij heeft hem de oorkonde overhandigd en de bijbehorende speld van de OMF opgespeld.

Marten van der Woude werd in 1970 lid van de vereniging (toen nog Dockumer Muziek Corps) en is dus nu 50 jaar lid van de vereniging. Hij begon zijn muzikale carrière als kleine tromslager. Les kreeg hij van Alle Brinksma. Na zijn diensttijd was Karl Veen dirigent en van hem heeft Marten toen les gekregen op de baritonsaxofoon. Marten is meerdere periodes bestuurslid geweest. Nu is hij onder andere onze oud papier regelaar. Ook Martens vrouw Ineke zat in het complot en heeft hem de oorkonde en de bijbehorende gouden speld overhandigd.

Beide heren van harte gefeliciteerd met jullie jubileum en we hopen jullie nog lang te mogen meemaken in ons midden!

(meer foto’s bij media) (foto’s gemaakt door Bowine Willems-van der Weg)