Afscheid Douwe Veenstra

Donderdagavond 14 juli liep voor dirigent Douwe Veenstra anders dan gepland.

Hij dacht dat hij nog een uurtje met de SHD zou repeteren, om vervolgens met een hapje en een drankje afscheid van de leden te nemen. Zijn vrouw, die in het complot zat, stuurde de auto echter richting Brouwerij Dockum. Hier stond het voltallige orkest klaar en speelde voor hem de William Blueheart March.

Hierna werd op gezellige wijze afscheid genomen van onze dirigent, die 14 jaar lang aan onze vereniging verbonden is geweest. De voorzitter memoreerde deze afgelopen periode waarna aan hem en zijn vrouw kaarten voor een concert naar keuze in het Concertgebouw Amsterdam werden aangeboden.  Zijn vrouw Maaike, die al die jaren achter Douwe stond en ook altijd zeer meeleefde met de Stedelijke Harmonie, kreeg een mooie bos bloemen. Ook kreeg Douwe nog een herinneringsboek, met foto’s uit verleden en heden en een gedeelte met persoonlijke bijdragen van de leden.

Vervolgens was het woord aan Douwe die een mooie toespraak hield met veel persoonlijke herinneringen aan de vele mooie momenten die er zijn geweest, de jubilea met allerlei speciale gasten zoals Maaike Widdershoven, en Eric Vloeimans. De mooie concoursresultaten. Het Finland concert. Maar vooral de herinnering aan de mensen waarmee al die jaren het lief en leed is gedeeld.

Het was een mooie avond, die recht doet aan de prachtige tijd die wij met deze dirigent hebben gehad.

In december komt dirigent Veenstra nog eenmaal terug, op het koffieconcert zal hij een werk naar keuze dirigeren, om zo ook afscheid van het publiek te kunnen nemen.

(zie voor meer foto’s bij Media)