Studieweekend

In het weekend van vrijdag 8 t/m zondag 10 november heeft de Stedelijke Harmonie geschiedenis geschreven: voor het eerst gingen we op studieweekend. In een gezellige groepsaccommodatie in Appelscha kwamen de eerste leden op vrijdagavond aan. Na de verdeling van bedden en taken werd er op vrijdagavond al stevig gerepeteerd.

Op zaterdag waren de meeste leden aanwezig, en na een eerste gezamenlijke repetitie werd de groep in tweeën gesplitst. Het koper ging, onder leiding van Harm Bosma, op een naastgelegen locatie verder repeteren en het hout ging verder onder leiding van Douwe Veenstra. Hier werd flink progressie geboekt, wat te horen was toen aan het einde van de middag de hele groep weer bij elkaar kwam en de stukken weer doornam. Na een heerlijke pannenkoeken/macaroni maaltijd gemaakt door een aantal leden en nog een korte repetitie aan het begin van de avond was het tijd voor ontspanning. Een groepje leden had: De “grote SHD 145 jaar” pubquiz voorbereid. In een aantal rondes met SHD en muziekkennis gerelateerde vragen en puzzels konden de verschillende groepjes punten verzamelen. Er werd fanatiek meegedaan en uiteindelijk kwam de groep “Klarifluittromps” als beste uit de bus en werd verblijd met de S, H en D in chocoladeletters. De groep “4 voor 5” kreeg de (chocolade) poedelprijs mee naar huis.

Op zondagochtend was er nog een laatste repetitie en na het opruimen en schoonmaken ging de groep moe maar voldaan huiswaarts. Er is grote vooruitgang geboekt zodat we nog weer beter voorbereid zijn op het grote jubileumconcert op 8 december aanstaande in theater Sense. Het was het eerste, maar waarschijnlijk niet het laatste studieweekend in de geschiedenis van de Stedelijke Harmonie! (voor meer foto’s kijk bij Media)